torsdag 11. februar 2010

The Simpsons Movie.


Du kjenner nok til TV-serien "The Simpsons." Hvem gjør vel ikke det? Det er jo fordi det er den mest kjente animasjons TV-serien noensinne. Men jeg skal ikke anmelde TV-serien i dag, men isteden så skal jeg heller fortelle deg hva jeg syntes om selve Simpson filmen. Den er for det første 87 minutter lang, er en komedie som passer for hele familien og er produsert av filmselskapet Gracie films og 20th Fox century, produsentene Matt Groening, James L. Brooks og Al Jean pluss at filmen hadde verdenspremiere den 27. Juli 2007.

Filmens plott:
Filmen handler om at Springfield blir tatt kontroll over av et firma ved navn EPA etter at folket i Springfield (pluss Homer) har forurenset innsjøen for mye. Springfield blir for det første stengt inne i en diger kupell og etter at folket oppdager at det er Homers feil at de er stengt inne i kuppelen, så flykter de vekk. Men litt etter flyktningen til simpson, så skjønner de at de er nødt til å redde jhembyen sin etter at de har fått sett at EPA vil sprenge Springfield med alle i å lage en ny Grand Canyon. Spørsmålet er: vil de klare det?

Andre ting om filmen:
Filmen inneholder fremdeles den samme Simpson sjarmen og gode skuespillerne som Dan Castellaneta (Homer Simpson), Yeardley Smith (Lisa Simspon), Nancy Cartwright (Bart Simpson) og mange fler. Jeg har ikke all verdens tid til å ramse opp alle skuespillerne som er med i filmen, men jeg kan si så mye at bandet Green Day og Tom Hanks er med som gjesteroller, noe som jeg synes er interresant.
Filmen synes jeg er bra pga. den gode humoren i filmen, animasjonen og det bra plottet.
Det som gjør at jeg ikke synes filmen er så kjempebra er fordi filmens slutt er litt for klisjé og gammeldags, men jeg synes det er også litt teit at Simpson ungene ikke er blitt eldre (selv om denne filmen ble laget etter den 20. sesongen til The Simpsons).

Konklusjon:
Filmen er verdt og sjekke ut, men jeg sier bare at jeg ikke synes dette var verdens beste film.
Hvis du lurer litt på det der med ratingen min, så kan jeg forklare det slik:
God = karakter 10-7 (10 er den beste karakteren man kan få). God/Ok eller Ok/God = 6
OK = 5

Dårlig/Ok eller Ok/Dårlig = 4
Dårlig = 3-1 (1 er den dårligste karakteren man kan få).

Jeg gir filmen "God/Ok."

1 kommentar:

  1. Fin anmeldelse, denne gangen også! Jeg liker godt inndelingen din, med en innledning, beskrivelse av plottet (fint at du ikke skriver for mye her), interessante poenger om filmen (for eksempel det om Green Day) og en begrunnet konklusjon. Kanskje du ikke trenger å skrive hvilke filmselskap og produsenter filmene har, for det er nok opplysninger de færreste er interessert i. Filmen får God/OK fra meg også - anmeldelsen din får God.

    SvarSlett