onsdag 24. mars 2010

My name is Earl (TV-Serie).


Da var det på tide å anmelde en TV-Serie. Jeg vet det finnes en del der ute og som har en del sesonger som f.eks. The Simpsons og Family Guy som kan ta en stund å se ferdig, men den TV-Serien jeg nettopp har sett alle 4 sesongene av er "My name is Earl." My name is Earl er en komedie som startet i 2005 og tilsammen kom det 4 sesonger og serien ble laget av Greg Garcia. Det spørsmålet som gjenstår er om TV-Serien er bra eller dårlig. La oss finne det ut!

TV-seriens plott:
My name is Earl handler om en kriminell ved navn Earl Hickey spilt av Jason Lee. Han bruker for det meste av tiden sin på å drive med kriminelle ting som å rane butikker, stjele fra biler og gjør det sammen med sin enkle bror Randy (Ethan Suplee). Men alt forandrer seg en dag når Earl vinner 100 000 dollar på et skrapelodd. Men kort tid etter blir han truffet av en bil og mister loddet sitt. Når han er havnet på sykehus så begynner han kort tid etter å tro på Karma. Etter det lager han en liste over alle de slemme tingene han har gjort og serien handler da om at i hver episode, så får du se han gjøre en ny ting på lista. Noen er enkle, men noen blir en utfordring.
Det er hva serien handler om for det meste. Mens vi også ser på TV-Serien så lærer vi å bli kjent med de fleste som bor der.

Hver episode er fylt med morsomheter og interessante historier. For hver episode som går så ser vi om det går bedre med Earl eller med de han kjenner.
Det jeg liker med TV-Serien er at jeg synes mange av episodene er underholdene fordi de alltid finner på en ny vitser og ironier. Skuespillerne er heller ikke så verst og i mange av de første episodene så var det ikke så mye å følge med på fordi det er noen episoder som har sammenhenger og da krever noen episoder at du skal ha se dem før du ser den neste.
Men etter som serien gikk, så begynte serien å bli dårligere.

En av hovedgrunnene til hvorfor jeg syntes serien begynte å gå nedover var fordi episodene på seosng 3 ikke lenger handlet om lista, men om koma og fengsel. Vitsene var heller ikke så gøyale lenger og de fleste episodene var rett og slett dårlige og kjedelige og var ikke mulige å se på.
En annen grunn til at jeg syntes TV-Serien gikk nedover var fordi noen av skuespillerne på slutten av 4 sesong syntes jeg ikke var morsomme eller like gøyale lenger. F.eks. så begynte Earl å pyse-gråte på nesten hver episode og Earls Ekskone Joy (Jaime Pressly) syntes jeg ble mindre interessant for hver episode som gikk. Det verste av alt var at siste episode endte med en cliffhanger og det skuffet meg veldig.

Det her er alt jeg har å si. Jeg kommer ikke til å si så mye mer om serien fordi jeg vil ikke gi for mange spoilers og hvis du har tenkt å se serien, så er det dumt hvis jeg bare røper alt.

Konklusjon: TV-Serien var bra og underholdene, men gikk nedover bakke på slutten. Men selv om noen episoder er dårlige, så anbefaler jeg deg sterkt å kjekke ut My name is Earl (bare helst få tak i sesong 1-2 og 4, men 3 kan du bare glemme å se fordi dem ikke er noen spesielt gode episoder på den). Her er en min personlige liste over sesongene for hvordan jeg likte dem: Sesong 1 syntes jeg var best, Sesong 4 var nest best, sesong 2 var en smule dårligere enn 4, men ikke dårlig og sesong 3 syntes jeg var den dårligste av alle 4.
Jeg gir TV-Serien "God"(ca. karakter 7/10).

1 kommentar:

  1. Takk for en fin anmeldelse! Jeg er enig i at rekkefølgen i kvalitet er 1-4-2-3, men jeg syns du er litt negativ mot sesong 4 i teksten. Jeg syns den nærmet seg sesong 1 i kvalitet, og håpet virkelig at sesongen skulle fortsette. Jeg gir My Name Is Earl karakteren 10: Selv om sesong 3 var svakere enn de andre tre, er det den beste serien som har gått på tv så lenge jeg har sett tv (og det er mer enn 40 år).

    SvarSlett