onsdag 15. desember 2010

National Lampoon's Christmas Vacation.


Nå er det snart 1 uke igjen til Jul, og det er fremdeles julefilm anmeldelser her på Movie Marathon. I dag er det på tide å anmelde den julefilmen jeg syns er nest best på listen over de julefilmene jeg liker best, "National Lampoon's Christmas Vacation." I min mening så må dette være en av de beste julefilmene noensinne laget, den har humor som man aldri blir lei av, figurer man elsker og en sjarm bare Christmas Vacation kan gi.

Dette er en film man helst ikke vil røpe for mye av, men dette kan fortelles uten å røpe nøyaktig hva som skjer i hele filmen:
Filmen handler om familien Griswold som har planlagt å feire den beste julen de kan, men ting går ikke som planlagt når bl.a. for mange i familien kommer på besøk, og alt mulig som kan gå galt, går galt.

Chevy Chase er fantastisk som familiefaren Clark Griswold. Han spiller som denne personen som har planlagt den beste julen noensinne, men når ting ikke går som han vil, så kan du virkelig føle alt han går gjennom og hvor gæren han blir utover filmen.
I Home Alone, så sa jeg at noen i Kevins familie var morsom, men i denne filmen, er nesten alle morsomme og underholdene. Akkurat hvorfor er fordi filmen holder en familiefølelse og sjarm som får oss til å tenke på hva julen egentlig er ment for, å kunne tilbringe tid med de du holder deg nær og elsker. Kort og godt så får filmen meg til å tenke på alle de gangene jeg har feiret jul sammen med hele familien, og hvor koselig det har vært å feire jul.

Filmen er bare så koselig å se på og er definitivt verdt å se på hvert år fordi jeg garanterer at den alltid kommer til å gi deg en god følelse før jul. Veldig morsom og kjempeunderholdene fra begynnelse til slutt.
Er det en julefilm du vil se som har alt i seg, så er denne filmen for deg!
Karakter: 10/10

2 kommentarer:

  1. Flott anmeldelse. Enig i 10/10.

    SvarSlett
  2. Takk for rask respons på "juleønsket" mitt. Som sagt: Dette er min favorittjulefilm, så det blir 10 av 10 fra meg også. Jeg ser den hvert år, og blir aldri lei av alle de morsomme sketsjene handlingen er satt sammen av. I dag kjøpte jeg de siste julepresangene, så nå er jeg klar for jula!

    SvarSlett