tirsdag 7. september 2010

Toy Story 3.


Etter Toy Story 2, hadde ingen anelse om at det skulle komme en Toy Story 3. Ikke så rart fordi Toy Story 2 er fra 1999, mens Toy Story 3 er fra 2010, og det er et mellomrom på 11 år. Som regel så betyr en 3'er i en filmserie ulykke fordi i de fleste filmserier så er 3'ern kjent som den dårligste filmen i serien, men heldigvis er Toy Story 3 ikke en av de filmene. I dag får du vite min dom på Toy Story 3 og min konklusjon på trilogien.

Etter 11 års mellomrom, så møter vi endelig Woody, Buzz og resten av gjengen igjen. Andy er blitt tenåring, og siden han skal på collage så har han planlagt å putte de resterende leken sine på loftet, men Woody og gjengen blir ved et uhell sendt til en barnehage. De tror det er bra der, men bestemmer seg utover i filmen for å dra tilbake til Andy. Hvorofor? Det skal jeg ikke røpe.

Som vanlig så er skuespillerne like flinke som de var før på Toy Story 1 og 2. Buzz er fremdeles like morsom, Woody har sin sjarm og de andre er fremdeles underholdene og det var fint å få se Woody og resten av gjengen igjen. Filmen har fått mer spenning og drama, noe av det er bra, men noen synes det ikke er så greit fordi de føler at filmen har mistet sin Toy Story sjarm.

Det som jeg ikke likte ved filmen er at det føles som vanlig predictable ut fordi hvis man har sett 1 og 2, så vet man på en måte allerede hva som kommer til å skje før man har sett det. Men det syntes jeg ikke ødela filmen helt for meg. Men det jeg ikke likte med filmen var hovedskurken.

Warning! Her er det spoilers så hvis du ikke vil lese det, stopp nå og hopp til "Bottom Lime."

Ikke les dette før du har sett filmen: Hovedproblemet ved han var at jeg syntes at han ikke var en spesielt underholdene skurk, han nektet å høre på gode råd når Woody prøvde å fortelle hva som egentlig skjedde i hans fortid og på slutten så er det en scene der han holder på og død, så redder Woody han, men når Woody og gjengen hans holder på å dø, så gjengjelder han ikke tjenesten. Jeg vet det skulle være en overraskelse for filmen, men jeg likte det ikke i hvert fall. Han får forresten egentlig ikke som fortjent, så min mening var at jeg ikke likte skurken i filmen. Han er definitivt ikke like god eller underholdene som Sid.

Bottom Line: Filmen har fremdeles samme sjarm som 1 og 2. Det var virkelig fint å se en ny Toy Story film, men selv om jeg ikke likte den like mye som Toy Story 1, så betyr ikke det at filmen er dårlig. Den har et par ting som gjør at filmen går litt ned i karakteren, men ellers så er denne filmen verdt en kikk. Karakter: 9/10 (God).

Trilogien: Jeg synes Toy Story filmene er det beste Pixar har laget. Filmene har gode skuespillere, interessante plott, flotte figurer og en sånn type barndomsfølelse når man ser dem fordi i Toy story 1, så er Andy barn, men i 3'ern så er han tenåring noe som minner oss på at barndommen er forbi. Lekene blir fremstilt som et barndomsminne for både Andy og oss fordi mens vi ser filmene, så minner lekene oss på vår barndom, noe som man bør ta godt vare på. Filmene er verdt en kikk hvilken som helst dag og hvis du ikke har sett filmene ennå, så er det bare å lete etter dem fordi disse filmene vil man sent glemme.

Den samlede karakteren for trilogien: 9,5/10. Da er Toy Story anmeldelsene offisielt over. Håper du likte dem og vi ses neste gang til en ny filmanmeldelse!

1 kommentar:

  1. Morsomt at filmen holdt seg bra; jeg gleder meg til å se den. Så du den i 2D eller 3D?

    SvarSlett